10 דרכים לפצח את "Cassini" - מנוע החיפוש של ebay

10 דרכים לפצח את "Cassini" - מנוע החיפוש של ebay

                                                                         
הדרך ל-  Cassini

מוכרי eBay משקיעים ימים ושעות בניסיונות להגיע לתובנה ייחודית מה עובד ומה לא ע"מ להגיע למקסימום קונים.
Cassini , זהו הכינוי של מנוע החיפוש של eBay . 
ברגע שנבין כיצד הוא מעבד מידע, נוכל לרתום אותו ולגרום לו "לעבוד בשבילנו". 
Cassini משתמש במס' אלגוריתמים התואמים את מילות החיפוש של הקונה בפרטי המוצר, המחיר, "גיל" הרשומה, "איכות" הפריט, עלות משלוח, זמן משלוח, דירוג המשוב של המוכר, מספר הפריטים שפרסמת , יחס המכירות , מדיניות ההחזרה , עמידתך בתקנות ובכללי ebay ועוד. 

ננסה לתמצת במונחים פשוטים 10 כללים בסיסיים והמלצות.

1) משוב. 
לא משנה מי אתה, לא משנה מה דירוגי DSR שלך, ולא משנה מה עשית כדי לשפר את סיכויי הצלחה שלך ב- eBay, אתה עדיין מוכר יחיד. 
מכירה "רעה" מקבלת משוב שלילי. לא משנה מה קורה , מיום פתיחת החשבון שלך , אתה במשימה כדי למנוע מצב כזה. סיבה הגיונית לכך ניתן לסכם בשבע המילים הבאות : קונים לא אוהבים מוכרים עם משוב שלילי.
אם יש לך משוב גרוע , Cassini יוריד את מיקום הפריטים שלך. בנוסף אם יש לך בירורים (CASE) או הודעות פתוחות , אל תזלזל בחשיבותם. 
מקרה לא פתור אחד מול eBay וחשבון של 10 שנים עם 3000 פריטים שנמכרו ודשבורד מושלם יהרוס את המיקום של הפריטים שלך ב-Best Match.
כאשר אתה מקבל הודעה שנפתח נגדך CASE , הדירוג שלך, היקף המכירות והוותק שלך חשובים פחות מחשיבותו של פתרון המקרה ומה שיהפוך את הלקוח ו / או eBay למרוצה. 
הדבר היחיד שחשוב לעשות הוא למצוא פתרון מהיר ע"מ לקבל אישור שהמקרה נסגר מהר – שים לב כי Cassini כבר הוריד את מיקום הפריטים האחרים שלנו ב-Best Match. המכירות לא יתאוששו עד שפתרת את הבעיה, כך שלתקן את המצב מהר ככל האפשר הופך לדחוף ביותר. 
נכון, לפעמים זה קשה לעיכול, אבל פשוט נדרש לרצות את הלקוח אפילו במחיר של הפסד זמני מסוים...
אם לקוח משאיר משוב (FEEDBACK) שלילי או ניטראלי, צריך להילחם כדי לשנותו או להסירו. ייתכן שיהיה צורך לרצות את הקונה כדי להפוך אותו למרוצה. אם בהחלט הסיבה היא לא באשמתך אז אתה חייב - ואני מתכוון MUST - לפנות לשירות הלקוחות ע"מ להסיר אותו. 
זה יהיה כרוך בהרבה זמן ועוגמת נפש אבל בהחלט ניתן לעשות זאת, זה באמת משתלם.

2) משלוח חינם. 
רוב הקונים תופסים את "משלוח חינם" כדבר נפלא והתרגלו לקנות בשיטה זו בעיקר באתרים הסיניים לכן הם קונים הרבה יותר כאשר עלויות המשלוח מגולמות במחיר הפריט. 
Cassini "אוהב" אותך יותר בדרך זו ועוזר לך להגיע לרמה גבוהה יותר ב- Best Match.

3) מכירות. 
פריט בעלות 10 דולרים עם משלוח של 5 דולר הינו אותו הפריט במחיר של $ 15 עם משלוח חינם... קח בחשבון כי זה האחרון ימכור יותר.(הסכום אגב, עדיין 15 $). מדובר בשיווק בסיסי. 
זכור, Cassini אוהב מכירות...

4) מדיניות החזרת מוצרים. 
זה מאוד פשוט. ככל שתקופת ההחזרה שלך במדיניות ההחזרה גבוהה יותר, כך המכירות שלך יגדלו. 
תקופת החזר ארוכה הופכת את הקונה לנינוח ולהרגיש בנוח מביצוע רכישה אצלך... 
מוכר שנוקט במדיניות ללא החזרות ((No returns accepted גורם לקונה לחשוד . 
זאת בשילוב מעט משובים שליליים שקיבלת על הדרך , אולי כדאי לך כמוכר להתחיל מחדש עם שם משתמש חדש....(-: 

5) היה תחרותי. 
אם אתה מוכר אשר תמיד נוקב במחירים הגבוהים ביותר בקטגוריה שלך, בדרך כלל תהיה בעל כמות המכירות הנמוך ביותר בפריט או בקטגוריה זו. 
אלגוריתם Cassini בפירוש מתעדף את עלות המוצר ביחס למוכרים אחרים ...קחו זאת בחשבון.

6) אל תשתמש בGood till canceled - . 
רשומות (Listings) חדשות , במחיר טוב המוצעות ע"י מוכר מכובד עם דירוגים גבוהים DSR יוצבו באופן אוטומטי בחלק העליון של Best Match ביום הראשון והשני, ואז יעברו לאט כלפי מטה כמו מוכרים אחרים. מוכר חכם לא משתמש באופציית GTC, ובכל 30 ימים מבצע relist.
מדי פעם eBay יוצא במבצעי Free Listing , דאגו לנצל אותם ולהעלות את הליסטים הישנים שלכם בצורת relist בכל כמה ימים. 

7) Sell similar. 
Cassiniמעדיף Listings חדשים. 
כאשר פריט לא נמכר לאחר 120 ימים, רק בסוף השתמשו בתכונה Sell similar "למכור דומה", המעבירה את כל פרטי המוצר אבל לא את היסטורית הרשומה. 

8) HTML. כדאי להיות זהיר לגבי הכנסת חומר מהאינטרנט בשיטת "גזור והדבק" בתיאור הפריט שלך. לפעמים תיאורים אלו מכילים הרבה HTML, ואם יש יותר מדי קוד, Cassini יעקוף אותו. 
במקרה כזה Cassini חושב שבפריט שלך אין תיאור מוצר מתאים ומיד מעביר אותו לתחתית הרשימה.
ע"מ להתמודד עם הכנסת הקוד באופן מיטבי הוא להוריד את הטקסט/הקוד ל-MS Word ולשמור אותו כטקסט רגיל, לאחר מכן לגזור ולהדביק את המידע לתיאור המוצר של eBay.

9) מכירות. אם כל המכירות הקבועות שלך ב-Buy it now , אתה צריך להוסיף כמה מכירות פומביות של פריטים (Auctions) שיפיקו תנועה בחשבון. 
היחס המשוער הוא לכל 1000 ליסטים , לפחות 5 מכרזים לחודש. 
נסו ולא תתחרטו...

10) "תחתית הבאר".
Cassini מתגמל פעילות. 
ככל שאתה מביא פעילות , הדחיפה שלך במנוע החיפוש תהיה גדולה יותר. 
האם שמתם לב שבימים שאתם מעלים פריטים ביצועי המכירה עולים? זו הסיבה למה. 
ובכן, השיטה הטובה ביותר היא אחת להמשיך להוסיף עוד פריטים טובים ממה שאתה מוכר.

מכירה מוצלחת לכולנו.

נכתב ע"י חיים חלפון
מדריך eBay ומנהל פורום Mybay – לימודי מסחר אלקטרוני 
חזור למעלה